20.2.09

karya percuma #6

aku tengah buat kerja tadi
buka mozilla ingat mahu cari pasal sensitivity
tapi end up aku buka blog orang lain lagi
jumpa beberapa benda yang menarik hati

terkenang semula permainan sewaktu masih sekolah lagi
permainan 'kahwin, tunang, cerai' yang mungkin kamu tidak ketahui
permainan yang agak mencuit hati
tambah-tambah lagi kalau kamu bermain dengan kekasih hati
yang tahu, jangan senyum sendiri

apa lagi?

oh, perkataan BABI

ya, babi
buat aku terasa mahu buat entri yang ada perkataan babi
sudah tiga kali aku taip perkataan babi
termasuk yang tadi sudah empat kali

aku bukan memaki
tapi jujur aku kadang-kadang sakit hati
sakit hati dengan hidup sendiri
jangan cakap aku tidak bersyukur dengan Ilahi
ini cuma berkaitan dengan diri sendiri
juga siapa-siapa yang terasa hati

sekali lagi aku pandai-pandai buat ayat sendiri
berlagak berseni tapi ayat ke sana ke sini
sampai bila kamu mahu seperti ini?
pandai-pandailah kamu fikir sendiri
aku lebih layak memerhati dari sini..

sebelum aku lupa lagi
aku main bola dalam hujan petang tadi
gembira tapi penuh berhati-hati
tidak mahu lutut terluka lagi
tidak juga mana-mana bahagian diri sendiri
cukuplah koleksi parut sana sini

ah, aku patut berhenti
buat kerja, bukan merepek di sini
kamu juga bolehlah pergi dari sini
pergi buat kerja sendiri
hihi..??




p/s: babi! sudah lima kali.. eh, lagu "cari pacar lagi"..

8 comments:

Anonymous said...

bace suda (:

.::aDa::. said...

nak tambah 1 lagi bley??
babi.
oops..dh tertambah..hehe..
jgn risau, tiada kene mengena dgn kamu. cuma mahu menyebut. seronok juge kalau menyebut beramai2 kan??
terima kasih di atas keizinan
=p.

Odette said...

@jelly, mekaseh sbb sudi menunggu

@ada, haha.. kalo amek gmbr sebut "babi" ramai2 pun ok gak.. ganti pkataan "cheese" :p

pie said...

ehehe...pnyakit nk sebut babi ni bjangkit ke?
eehehehe
igt ak sorg ja...

Odette said...

@pie, aku bca blog ko la buat aku rsa mo buat bnda ni.. haha..

Anonymous said...

say 'babi~'...
camtu eh?
haha
x sweet la
say 'cheese~' juge bes (;
x pon 'odette~' :p

Odette said...

ok.. ramai2 sebut "odette~" haha..

rAmiZa.mY said...

ku jadi selingkuh karna kau selingkuh
biar sama-sama kita selingkuh
oow oow i am sorry
ku takkan love you lagi


hahaha...