10.4.09

Menghitung Hari #1

Hari ini merupakan hari untuk kuliah terakhir & presentation terakhir sebagai pelajar di UTeM. Sama seperti wak, aku tidak merasa excited atau gembira atau sedih pada hari terakhir kuliah. Mungkin kerana beban kerja yang terlalu banyak hinggakan semua perasaan yang sepatutnya ada itu hilang. haha.. Mungkin juga kerana keadaan kuliah yang agak kurang sambutannya pada hari ini menyebabkan persekitaran menjadi kurang menarik, kurang feel bak kata orang seni. ahahaha.. Ataupun mungkin kerana masing-masing sudah malas mahu berperasaan seperti waktu muda-muda dahulu a.k.a. taching lbey~. Masing-masing masih berfikiran "aku masih jumpa kau kejap lagilah", "belum last day lagi", "aku tiada perasaan", & banyak lagi mungkin. Mungkin..

Bagi aku hari terakhir biasanya ada sesuatu yang dilakukan untuk dijadikan sebagai kenangan. Walaupun sekadar hari terakhir kuliah, yang seharusnya menjadi hari yang menggembirakan untuk mereka yang bergelar pelajar kerana ia menandakan tiada lagi kuliah untuk beberapa hari, minggu, & juga bulan yang akan datang. Yang tinggal cuma waktu belajar secara individu & peperiksaan akhir semester yang pastinya di tunggu-tunggu oleh semua pelajar. Kemudian, musim cuti bermula =)

Tapi ada keunikannya apabila kamu menjadi seorang pelajar tahun akhir di mana hari itu adalah hari terakhir kamu menghadiri kuliah sepanjang pengajian kamu. Kalau bagi mereka yang bakal melanjutkan pelajaran, itu kes lain. Akan ada lagi kuliah pada masa akan datang untuk kamu. Tapi bagi mereka yang mungkin akan melangkah ke alam pekerjaan, itulah hari kuliah kamu yang terakhir sebagai seorang pelajar. Selamat datang ke dunia realiti. Kamu sudah cukup bersedia untuk menjadi dewasa? Be independent.

Mungkin terlalu awal untuk menyebut mengenai alam pekerjaan memandangkan peperiksaan akhir semester belum bermula. Lulus atau tidak juga belum tentu. Mana tahu ada yang sangkut di hujung jalan, kan? Jangan risau, aku bukan mendoakan. Aku juga risau mengenai perkara itu. Smester ini agak teruk tapi rasanya lebih baik berbanding semester lepas. Terima kasih kepada yang banyak membantu =)

Aku terasa mahu melepak di kawasan fakulti tadi. Tidak kisah la di mana-mana pun, yang penting dalam kawasan fakulti. Kawasan parking juga boleh. Melepak sambil bergelak ketawa. Ungkit semula semua cerita lama yang boleh diingati. haha.. Ya, mungkin terlalu awal. Dinner ada lagi untuk semua berkumpul. Tapi itu di tempat lain. Bukan tempat biasa. Bukan di tempat bersejarah. Bukan di fakulti. Feel juga akan lain. erk.. Mungkin tidak semua berfikiran seperti itu. haha..

Sudah. Aku tiada idea. Kelaparan. Perlu mencari makanan.

To Be continued..





p/s: siapa mahu mengambil saya bekerja, sila sms

5 comments:

Haryani said...

UTeM akan tinggalkan sejuta kenangan buat aku...

KingKamil said...

feeling syall, nak menitis air mate lelaki aku... seb baik seseme, air idung je kuar...

rAmiZa.mY said...

uit..sbenarnye nk komen karya percuma tu..tp ko tutup komen.. ko da smakin idola nmpak..huhu

psl entry ne, yeah..beban keja melenyapkn perasaan melankolik tu..
duh

AkuD kot! said...

Betol.. nk comment kt idea percuma 2.. Commen kt sini pun jadilah..

Suka2 karya percuma 2.. haha
Sok nk teriak habis2.. Biar pecah panggung, biar hilang suara, biar semua tahu yg saya sebenarnya tekanan.. hehe..
Nanananan~
p/S: Jeles.. Xsabar nk hbs balaja..

AkuD kot! said...

ehh..Karya percuma..