10.8.09

Sesi Menaip Dalam Kelas #1



Kadang-kadang gembira itu datang bukan hanya kerana diri kita yang bahagia. Kadang-kadang dengan melihat orang lain gembira pun tetap boleh membuatkan kita turut gembira.

......

Okay, idea aku hilang tadi. Trainer aku cuba memberi penerangan mengenai availability untuk create another user account from a read only domain control yang agak memeningkan. Apa yang aku tahu, "child domain tak boleh buat account kat parent domain". Kira macam anak-anak tak boleh nak buat bijak gatal-gatal buat rumah kat kawasan tanah rumah parents dorang lah.. Korang tak ada kuasa nak buat macam tu. Jadi jangan nak memandai. Bapak korang lempang nanti.

Time aku taip entri ni sebenarnya aku dalam kelas. Oleh kerana idea datang secara tiba-tiba & takut encik-encik trainer marah sebab aku online time dia tengah mengajar, so aku taip kat notepad saja lah dahulu..

Pasal gembira tadi. Aku terbaca entri kat blog seseorang. Dia ceritakan bagaimana dia dapat lihat salah satu kejadian cinta pandang pertama kat LRT yang start from zero (cuma bertukar pandangan) dan sebulan kemudian jadi mesra. Hebat bukan? tapi aku bukan mahu kisahkan mengenai pasangan itu. Apa yang menarik ialah kegembiraan apabila kita melihat orang lain gembira walaupun kita tidak mengenali orang tersebut. Aku juga selalu menjadi encik pemerhati-orang-lain-yang-lalu-lalang-di-sekeliling-aku. Walaupun tidak selalu, tapi apa yang berlaku kepada orang lain juga turut memberi impak kepada si pemerhati. Contohnya macam kes tadi. Mesti best bukan? haha

Itu kalau kes turut gembira. Tapi ada juga kes pemerhatian yang boleh memberi effect emosi yang sebaliknya. Contohnya? kita ambil kes cinta pandang pertama tadi. Aku sendiri tersenyum kemudian rasa macam "best, best". Tapi ada juga orang yang menjadi kurang gembira. Cemburu mungkin. Kemudian berkata "kalau aku macam tu kan best.." & menghela nafas panjang. Mungkin lah kan...

Okay, entri tergantung. Kelas sudah habis. haha. Last words from my trainer:

"i am the trusted because the trusting trust me."

Aku belajar mengenai trust hari ni. Balik.


windows server 2008 class
5.25




p/s: makin bosan

7 comments:

rAmiZa.mY said...

i need sum cheer up to my messy life which do i need to read blog abt happy things?

dang, m losing my mind..

Shepha said...

oi.admin leh tau la ko update blog time training muahahahaha

Lang Legar said...

memang terasa bahagia kalau kita dapat tumpang rasa bahagia orang lain..

Anonymous said...

ya ya !

saya setuju benar ituh...

happy when other people happy...

(=

Odette said...

@ramiza.my, baca blog fynn jamal. hehe

@shepha, aku tulis kt notepad la. smpai umh bru post. hahaha

@lang legar, btol2. sengih sorg2 pun best :p

@ash, bdk2 mmg sentiasa happy =)

mizz nina said...

lang legar, that is so true..
even smtimes tgk mvie pn..senyum sndri..

Lang Legar said...

Odette ~
kawan2 aku selalu pelik bile kadang2 aku senyum sendiri bile tgk gelagat org lain..sebab kadang2 aku teringat perkara2 yang sama pernah berlaku dulu2..

Miss Nina ~
hehe tue musti sebab feel lebey kot..