8.10.09

Puisi Rangga



“Perempuan datang atas nama cinta
Bunda pergi karena cinta
Digenangi air racun jingga adalah wajahmu
Seperti bulan lelap tidur dihatimu
Yang berdinding kelam dan kedinginan

Ada apa dengannya
Meninggalkan hati untuk dicaci
Baru sekali ini aku melihat karya surga dalam mata seorang hawa

Ada apa dengan cinta
Tapi aku pasti akan kembali
Dalam satu purnama
Untuk mempertanyakan kembali cintanya
Bukan untuknya
Bukan untuk siapa
Tapi untukku
Karena aku ingin kamu
Itu saja.”


antara puisi yang aku anggap menarik walaupun seperti ada yang aku kurang faham.


p/s: aku baru tahu cerita Beautiful Days rupanya diadaptasi daripada ceria AADC..

8 comments:

KingKamil said...

.....

mizz nina said...

mne puisi lg 1..
biar mengaduh smpai gaduh..hahaha

rAmiZa.mY said...

dulu ak hafal yg satu ag nye puisi..
gile AADC dlu

Odette said...

@kingkamil, ????

@mizz nina, kurang diingati buat masa sekarang

@ramiza.my, semua remaja juga begitu rasanya :)

KingKamil said...

ahaha aku tgk cite tu sket jek, part last2 kt airport.. tu pon mmbr aku yg tunjuk, salah mmbr aku...

Odette said...

buat-buat salahkan org.. padahal mmg lyn AADC :p

rAmiZa.mY said...

bole gugel

Lang Legar said...

haha aku suke AADC, dan aku suka puisi ini.

aku rasa ianya sangat telus dan jujur. bertanyakan cintanya yang bakal jadi miliknya ataupun tidak.