8.1.12

2012: Siang Malam

Agak lewat untuk update pasal tahun baru kan? Anyway, Happy belated New Year to you guys.. Sambutan tahun baru kali ni agak kurang berbanding tahun lepas.. Or maybe its just me.. Tahun ni sambutan lebih kepada membantu / melepak di kedai kawan. No more gila-gila.. Kita cool saja tahun ini :)

Pengakhiran 2011 & permulaan 2012 agak memberi kejutan kepada aku. Ada dua perkara yang penting: my best friend & being 'sentap'.

My best friend: someone yang aku kenal dari zaman sekolah sampailah ke hari ini. I've seen many version of him. Biarpun jarang berjumpa, tapi aku akan cuba untuk bertanya khabar @ melepak kejap dengan dia bila balik. Kenapa? sebab seing him always make me think of my own life. He is a survivor & itu agak memberikan inspirasi untuk mereka yang lebih beruntung. Dia cuma ada sijil PMR & sekarang dia sedang belajar untuk memajukan business kedai dia sendiri. I have a Degree & i don't know what's gonna happen with me. mengecewakan.. Back to story. Kali terakhir aku jumpa dia sebelum ni adalah masa Raya Haji. He's changing into someone better. Good for him. Masih lagi kaki-lepak-bandar tapi sudah clean.. & yang terbaru, lebih mengejutkan.. berkopiah & mendalami ilmu agama. Alhamdulillah.. I'm proud of you my friend.. :)
Kawan yang hilang bila kita berubah kepada kebaikan bukan kawan sejati.. Abaikan mereka..

'Sentap': this is totally makan dalam bagi aku. Pedulikan apa orang nak cakap. Aku boleh terima ejekan, tapi tidak kepada tuduhan yang aku rasa agak tidak patut untuk aku. Sentap yang terbawa-bawa sampai sekarang. Aku betul-betul terasa hati kali ni. "hanya untuk perkara penting"?? apa perasaan kamu bila kamu rasa kamu sudah cuba sedaya upaya untuk menjaga hubungan baik kamu dengan orang lain, tapi orang tu cuma anggap kamu akan cari dia bila kamu ada perkara penting? kamu rasa aku begitu? aku cuma akan cari kamu kalau ada perkara penting? well, thank you very much. Itu cuma membuatkan aku rasa apa yang aku lakukan selama ini tidak berguna langsung. Jadi, daripada aku biarkan kamu berkata sesuatu yang aku rasa tidak benar, apa kata aku jadikan ianya benar? aku akan cari kamu kalau ada perkara penting. Sekurang-kurangnya telahan kamu tehadap aku tidak salah dengan cara itu.

Kejam? tahun 2012 ni aku tambah azam baru. KERJA SIANG MALAM!





p/s: bicara hati ke hati. bukan mulut ke mulut

No comments: