1.9.08

Obsesi??

Obsesi
aku terdengar perkataan itu

Benarkah?
mungkin juga
itu apa yang aku lihat
& apa yang aku rasakan
ada yang setuju?
maknanya aku betul
mungkin juga salah

Kenapa perlu obses?
bila keobsesian kamu hilang
ke mana pula kamu?
jadi gila? tak keruan? hilang arah?
jangan terlalu obses
kalau kamu tidak yakin
kalau kamu belum bersedia
menghadapi segala-gala
mungkin kamu tidak terfikir
tapi orang lain sudah memikirkannya
lebih dahulu daripada yang disangkakan

Terkejut?
gunakan otak kamu untuk berfikir
gunakan hati kamu untuk menjadi sensitif
gunakan kelebihan akal kamu
gebab itu Tuhan bagi kamu akal

Nasihat?
aku tak perlu memberi nasihat
aku lebih suka memerhati
aku lebih menggemari 'watak picisan'
daripada orang yang berpura-pura tahu semua
sedangkan dia tidak tahu
ramai lagi yang lebih bijak daripadanya

Kata akhir?
naif..
tidak pandai menipu..
terlalu berdrama..




cukup




Sudah petang. Maknanya beberapa jam lagi sampailah waktu untuk mengisi perut yang semakin mengecil ukur lilitnya. Wah! gembiranya apabila menyebut pasal makanan. Terfikir juadah apa yang akan aku masukkan dahulu ke dalam perutku nanti. hahaha.. isyh, makruh puasa sebut pasal makanan.







p/s: mula berfikir pasal makanan

4 comments:

Seyn Jukey said...

tak perlu nasihat
tapi perlu mengingat

selamat menjaga sebulan puasa

Anonymous said...

macam lirik lagu

rAmiZa.mY said...

memerhati mbuatkn kita..
ehm lebih peka..

hunys said...

lebih sensitip
(smbg ayat mija)
haha